#epda

Al 2010 el ple de Sagunt aprobava que el IES Eduardo Merello, que en eixa època encara no sabiem si era nostre, foro el nou centre integral de FP, a dia d’avui encara no s’ha fet ni decidit sobre este tema. També eixe mateix 2010 el ple municipal va rebutjar que s’instal·lara un crematori comarcal en la zona de l’hospital. Un altre titular d’aquell 2010 era que el PP no troba suports suficients per aprovar la instal·lació dels nous comptadors d’aigua amb telelectura, encara així ho han canviat.

Podriem fer un llistat, llistat, llistat, molt gran de les notícies que varen apareixer en eixe any 2010 però una és la que volia destacar, el naixement de EL PERIÒDICO DE AQUÍ. Un diari de carácter local-comarcal i gratuït, sumant-se als ja existents al Camp de Morvedre i que a dia d’avui és l’únic que perdura, en paper.

La relació entre la premsa gratuïta no institucional i la comunicació local comarcal és molt peculiar, ja que es tracta d’un model molt característic de comunicació de proximitat, i representa la constatació que la publicitat resulta suficient per a finançar productes informatius dirigits a públics bastant definits, sempre que disposen d’un bon departament comercial i d’una distribució eficaç en la seua àrea d’influència.

Actualment, local comarcal no és el terme contrari a global, sinó que són dos termes que s’interrelacionen. Són dues cares d’una mateixa moneda. De fet, amb les noves tecnologies tenim més espais globals, però també més espais locals. La relació entre ambdós termes és precisament descrita amb la paraula glocalització. Amb la globalització s’ha revitalitzat l’interès per la informació més local. Així, doncs, la comunicació local ha esdevingut un concepte important en la nostra societat. Dins d’aquesta podem trobar-ne la premsa gratuïta, un model de comunicació local.

En conclusió una societat ben informada és una societat que pot pendre les decisions correctes ja que dispossa al seu abast de tots els trets diferencials que ajuden, al lector, veï i veïna a fer de la seua consciència una decissió.

M’agrada l’aposta de EL PERIODICO DE AQUÍ ara a internet i fa cinc anys quan va iniciar el seu camí en paper, durarà? A algú no li agradarà.